donderdag 12 maart 2020

Zo maak je grafieken in een Google Document

In Google Documenten kun je eenvoudig en snel allerlei grafieken maken. Ik was altijd in de veronderstelling dat je dan eerst iets moest maken met Google Spreadsheets. Aangezien ik van Google Spreadsheets geen kaas heb gegeten, heb ik mij nooit in deze 'invoeg'-mogelijkheden van Google Documenten verdiept.
Maar goed, ik heb het toch een keertje geprobeerd en wat bleek: je hebt Google Spreadsheets helemaal niet nodig om grafieken te maken in een Google Document. Het gaat heel eenvoudig...

Zo maak je grafieken in een Google Document

Onder de menukeuze Invoegen staat o.m. Diagram en kun je kiezen uit een Staaf, Kolom, Lijn of Cirkel.  Zie afbeelding 1:

Afbeelding 1: Diagrammen en grafieken maken in Google Documenten

Volgens onderstaande uitlegfilmpje hoef je om een grafiek te maken praktisch helemaal niets van Google Spreadsheets te weten.

Uitlegfilmpje: 'How to Create a Chart or Graph in Google Documents'



Handig toch..!! Na het bekijken van bovenstaand uitlegfilmpje heb ik e.e.a. uitgeprobeerd. Het werkt als een trein!

Je typt gewoon in je Google Document een aantal gegevens in die je in een diagram (grafiek) wilt tonen. Bijvoorbeeld het aantal gegeten aardappels in de maanden mei en juni van het vorig jaar. Ik heb deze 'data' in een 'staaf'-grafiek gezet. Zie afbeelding 2:

Afbeelding 2: Staafgrafiek 'aardappels'

Zie ook:

Gerelateerde blogposts

Geen opmerkingen:

Een reactie posten