donderdag 9 april 2020

Een 'link' delen van een specifieke webpagina tussen Google Chrome op je desktop en de Google Chrome op je mobiel en omgekeerd

Op mijn Chromebook, mijn 'Windows'-laptop en op mijn mobiele telefoon werk ik met de browser Google Chrome. Uiteraard heb ik de synchronisatie in Google Chrome ingeschakeld, zodat Google Chrome op alle drie mijn apparaten "hetzelfde" is (extensies, bladwijzers, instelingen, enz.).

Onlangs klikte ik in het adresvak van Google Chrome op mijn 'Windows'-laptop en het viel mij op dat er een - voor mij vreemd - 'icoontje' in de het adresvak  stond. Toen ik op dat 'icoontje' klikte werd er een menuutje geopend. Zie afbeelding 1:

Afbeelding 1: Het 'icoontje' en het menu 'Verzenden naar je apparaten'

Ik klikte in het menu Verzenden naar je apparaten (afbeelding 1) op Chromebook - Vandaag actief. Vervolgens verscheen op mijn 'Windows 10'-laptop de melding:

Afbeelding 2
en even later verscheen op mijn Chromebook de melding:

Afbeelding 3

Ik klikte op deze melding en vervolgens werd Google Chrome op mijn Chromebook geopend met de aangegeven websitepagina van Kennisnet. Handig!!

Wat je ook kunt doen...

Klik met je rechtermuisknop in de adresbalk van Chrome. Er wordt een menu geopend.
Klik in dat menu op Verzenden naar je apparaten. Zie afbeelding 4:

Afbeelding 4

Een 'link' in de tekst van een website 'doorsturen'...

Staat er in de tekst van een website / blogpost een 'link' en wil je die doorsturen naar één van je andere apparaten, klik dan met je rechtermuisknop op die 'link' en vervolgens op Link verzenden naar je apparaten. Zie afbeelding 5:

Afbeelding 5

Een 'link' versturen  vanaf je smartphone naar je computer

Kom je op je smartphone een website tegen die je graag op je computer zou zien / bewaren, dan doe je het volgende:
  • Open de Chrome-app op je smartphone.
  • Ga in Google Chrome naar de website/pagina die je wilt openen op je 'Windows'-laptop / Chromebook.
  • Tik op de drie verticale bolletjes rechtsboven in het scherm van je telefoon.
    Zie afbeelding 6:
Afbeelding 6

  • Kies in het menu dat zich dan opent op Delen. Zie afbeelding 7:

Afbeelding 7

  • Het schermpje Delen via wordt geopend.
  • Tik in dit schermpje op Verzenden naar je. Zie afbeelding 8:

Afbeelding 8

  • Kies tenslotte een apparaat in het schermpje Verzenden naar. Zie afbeelding 9:

Afbeelding 9

  • Er wordt een melding weergegeven wanneer je apparaat de gedeelde pagina of het gedeelde artikel ontvangt.

Handleidingen en artikelen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten