maandag 25 mei 2020

'EmojiTranslate' vertaalt teksten naar emoji's. Leuk voor een taalles...

In de blogpost 'Voor leerkrachten! Emoji downloaden of zelf maken maken en gebruiken op werkbladen, lesdocumenten, in werkboekjes en 'digibord'-lessen' beschreef ik onder meer een aantal voorbeelden van het gebruik van emoji in de taalles en een aantal websites waar je emoji kunt downloaden.

Via een tweet van Tony Vincent  (@tonyvincent) werd ik attent gemaakt op de website EmojiTranslate.

EmojiTranslate™ kun je "vergelijken" met Google Vertalen; alleen vertaalt EmojiTranslate™ geen teksten naar allerlei talen (wat overigens wel kan), maar naar emoji's.

Typ of plak een tekst in het Nederlands in het bovenste tekstvak en EmojiTranslate™ vervangt enkele woorden in je tekst door emoji's. Deze tekst met emoji's staat in het onderste tekstvak.
Zie afbeelding 1:

Afbeelding 1: EmojiTranslate™

Je kunt vervolgens de tekst met de emoji's kopiëren en deze plakken waar je maar wilt.
'De 🍎 valt niet ver van de 🌲.'
EmojiTranslate™ is een aardige webtool, maar als ik een taallesje zou maken met emoji's dan zou ik niet afhankelijk willen zijn van een ' vertaalmachine'. Ik zou een een taallesje maken met Google Documenten en hierin handmatig woorden vervangen door emoji's. Hoe je emoji's moet invoegen in een Google Document wordt uitgelegd in de blogpost 'Voor leerkrachten! Emoji downloaden of zelf maken maken en gebruiken op werkbladen, lesdocumenten, in werkboekjes en 'digibord'-lessen'.

Gerelateerde blogposts

Geen opmerkingen:

Een reactie posten