zondag 17 mei 2020

Een videogesprek met Google Meet vanuit Gmail starten of eraan deelnemen

Op 17 april jl. verscheen op Tweakers het volgende bericht: 'Google integreert Meet in Gmail en toont tot zestien deelnemers beeldvullend'.

Toen ik gisterenochtend mijn Gmail opende om mijn e-mail te controleren verscheen tot mijn grote verrassing de volgende melding:

Google Meet, nu in (mijn) Gmail

Je kunt nu dus ook persoonlijke videogesprekken starten of eraan deelnemen in Gmail.
Google Meet is gratis te gebruiken;  je moet alleen maar een gratis 'Google'-account hebben. Heb je geen Gmail, dan kun je Google Meet ook gewoon in je browser openen. Gebruik je Google Agenda, dan kun je ook Google Meet ook een videovergadering plannen vanuit Google Agenda.

De website 'Google Meet'

Handleidingen 'Google Meet'


Videootje: 'Start Google Meet video meetings in Gmail'



Ik heb Google Meet nog niet geprobeerd, dus ik heb er geen ervaring mee.

Je kunt Google Meet ook gebruiken op je smartphone of tablet:
Meer informatie over Google Meet »

Geen opmerkingen:

Een reactie posten