vrijdag 22 mei 2020

Deze 3 websites moet je beslist hebben gezien: 'Edualdo', 'Laaghangend fruit' en 'Klaar met de les'

Dagelijks controleer ik mijn RSS-lezer 'Inoreader' op de nieuwste berichten op websites en weblogs die ik interessant vind. Artikelen / berichten die ik persoonlijk erg interessant vind, deel ik vervolgens via de blogpost 'Leesvoer..! Handige tips, how to's & interessante artikelen'. Regelmatig kom ik in mijn RSS-lezer websites tegen die mogelijk interessant zijn voor het (basis-)onderwijs of gewoon leuk of interessant zijn. Deze websites ga ik 'delen' middels de rubriek 'Deze websites moet je beslist gezien hebben!'. Vandaag de eerste aflevering.
En..., weet je niet wat RSS is, kijk dan eens hier of zoek op Google op RSS-feed of RSS.

1. Edualdo.nl: dé plek waar leraren kennis en ervaring uitwisselen



Hoe werkt Edualdo.nl?



Bijschrift bij bovenstaand filmpje
"Edualdo.nl is dé plek waar leraren kennis en ervaring uitwisselen.
Edualdo.nl wordt samen met leraren ontwikkeld door stichting Schoolinfo. Edualdo.nl is gratis en advertentievrij [Bron]."

Artikel over Edualdo.nl...


Vernieuwenderwijs.nl: 'Edualdo: stel jouw vraag aan alle leraren in Nederland'
"Opeens zit het complete Nederlandse onderwijs in een innovatietraject. Iedere docent staat voor de uitdaging om online les te geven; ongeacht hoe ver je op dat gebied bent. Maar je staat er niet alleen voor! Op Edualdo.nl kunnen leraren elkaar vragen stellen en advies geven. Op die manier leren we met elkaar en kunnen we snel stappen zetten..."
Lees verder »

    2. Online learning tools – 'Laaghangend fruit'




    Artikel over 'Laaghangend fruit'...


    Leerbeleving.nl: 'Handige interactieve infographic: Online learning tools – Laaghangend fruit'
    "Op dit moment bieden veel leveranciers tools gratis aan of ze verlengen de duur waarop je een probeerversie kunt gebruiken naar soms wel 90 dagen. De eerste weken tijdens de Coronacrisis kreeg ik veel vragen over tools. Welke tool moeten we nu gebruiken om SNEL met GOED leermateriaal of INTERACTIEVE leerprocessen te komen? Het is verleidelijk om nu een gratis tool te kiezen maar is dat wel een goede keuze? Kost een tool misschien heel erg veel moeite om te leren? Of is het werken met zo’n tool erg arbeidsintensief..."
    Lees verder » 

    3. 'Klaar met de les'



    De website 'Klaar met de les?' is bedoeld voor leerlingen die na de les nog iets extra’s willen doen. Veel oefeningen op deze site zijn zelfcorrigerend.
    Wie de makers/ makers zijn van deze best wel leuke website wordt nergens aangegeven. Maar op de Yurls met uitlegfilmpjes die op de homepage wordt genoemd, staat B. Vos.

    Ik zou zeggen bekijk 'Klaar met de les?' en oordeel zelf. Wellicht kun je er iets mee...
    Kopafbeelding van Coffee Bean via Pixabay

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten